حمایت از تولید ملی

میهن پرستی اقتصادی و حمایت از تولید ملی در ایران از منظر علم مدیریت بازاریابی

حمایت از تولید ملی

میهن پرستی اقتصادی و حمایت از تولید ملی در ایران از منظر علم مدیریت بازاریابی

راهکارهای علم مدیریت بازاریابی برای تقویت ملی گرایی مصرف کننده، تحریک تقاضا برای کالاهای تولید داخلی، افزایش میهن پرستی اقتصادی و حمایت از تولید ملی در ایران

بایگانی
آخرین نظرات

توسعه اقتصادی و ملی گرایی مصرف کننده

جمعه, ۱۷ دی ۱۳۹۵، ۰۱:۳۸ ب.ظ

از منظر ملی گرایی مصرف کننده، محیط های اقتصادی به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول شامل کشورهای توسعه یافته است و گروه دوم شامل کشورهای در حال توسعه.

در گروه دوم که شامل کشوری مثل ایران هم میشه ملی گرایی مصرف کننده بیشتره.

در کشورهای توسعه یافته مردم با تکیه بر اقتصاد قوی کشورهاشون از واردات کالاهای خارجی، افزایش رقابت برای کالای تولید داخلی و افزایش کیفیت کالای تولید داخلی در نتیجه ی این رقابت حمایت می کنند.

در کشورهای در حال توسعه دغدغه های اقتصادی باعث میشه مردم از خرید کالای تولید داخلی حمایت بیشتری کنن. البته گاهی در کشورهای در حال توسعه، این باور که کالای تولید داخلی کیفیت پایینی داره باعث میشه مردم فعالیت های تولیدی کشور خودشون رو ناچیز بشمارن و ملی گرایی مصرف کننده ها پایین بیاد.

با این توضیحات به نظر می رسه دو المان مهم برای تحکیم ملی گرایی مصرف کننده های ایرانی و در نهایت حمایت از تولید ملی مورد نیاز می باشد. المان اول، آگاهی از نقش خرید کالاهای خارجی در تشدید دغدغه های اقتصادی و المان دوم، باور مثبت نسبت به محصولات ایرانی است.


منبع


بازاریابی ، تولید داخلی ، حمایت از تولید داخلی ، تولید ملی ، حمایت از تولید ملی ، کالای ایرانی ، محصولات ایرانی ، برند ایرانی ، ملی گرایی مصرف کننده


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی