تحققیقات نشون داده که در کشور های در حال توسعه، ملی گرایی مصرف کننده و پذیرش فرهنگی (Cultural Openness) می تونن دو مقوله ی از هم جدا باشن یا می تونن رابطه ی منفی با هم داشته باشن. در اینجا مراد از پذیرش فرهنگی، علاقه به فرهنگ و ارزش های خارجی است. برای من که امیدوارم از نتیجه ی این تحقیقات برای افزایش ملی گرایی مصرف کننده استفاده کنم یکم سردرگم کننده است.
مقاله 1:
مقاله 2:
بازاریابی ، تولید داخلی ، حمایت از تولید داخلی ، تولید ملی ، حمایت از تولید ملی ، کالای ایرانی ، محصولات ایرانی ، برند ایرانی ، ملی گرایی مصرف کننده