حمایت از تولید ملی

میهن پرستی اقتصادی و حمایت از تولید ملی در ایران از منظر علم مدیریت بازاریابی

حمایت از تولید ملی

میهن پرستی اقتصادی و حمایت از تولید ملی در ایران از منظر علم مدیریت بازاریابی

راهکارهای علم مدیریت بازاریابی برای تقویت ملی گرایی مصرف کننده، تحریک تقاضا برای کالاهای تولید داخلی، افزایش میهن پرستی اقتصادی و حمایت از تولید ملی در ایران

بایگانی
آخرین نظرات

حمایت افراد مشهور از خرید کالای ایرانی

پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۰۰ ب.ظ

برای تبلیغ و ترویج این ایده که، خرید محصولات ایرانی اولویت داره، تکنیک های متفاوتی وجود داره. یکی از این تکنیک ها کمک گرفتن از افراد مشهور (Celebrity) است. افراد مشهور بابت جذابیتشون یا اعتباری که بین مردم دارن یا هر دو، می تونن کمک بزرگی به جا انداختن فرهنگ خرید کالای ایرانی بکنن. اخیرا خانم کمند امیرسلیمانی به حمایت از تولید ملی پرداخته و گفته:


"...رفتیم فروشگاه کنار لوکیشن و چه لباسایى... وقتى پرسیدم اینا مال کجاست و گفتن تولید خودمونه باورم نمیشد چون نه تنها از اجناس خارجى کم نداره خیلى هم متنوع تره و چه قیمتاى مناسبى"

کمند


افراد مشهور با حمایت از خرید محصولات ایرانی از جهات گوناگون می تونن در مسیر حمایت از تولید داخلی گام بردارن:

1- توجه مردم رو حتی برای چند لحظه هم که شده به حمایت از تولید ملی ، منافع و اهمیت اون جلب میکنن. حمایت اون ها کمک می کنه منافع خرید کالای ایرانی بهتر در ذهن مردم نقش ببنده.

2- بازگو کردن منافع خرید کالای ایرانی از سوی افراد مشهور، پذیرش و اعتقاد مردم به این منطق فکری رو مستحکم تر می کنه.

3- حمایت افراد مشهور از کالای ایرانی، اعتبار برند ایرانی رو افزایش میده. حس مثبتی که مردم نسبت به افراد مشهور دارن با حمایت اون ها از فرهنگ خرید کالای ایرانی، در مورد برند ایرانی هم ایجاد میشه. همون طوری که قبلا اشاره شد، حس ملی گرایی مصرف کننده در افرادی که کمتر شغل و کیفیت زندگیشون از سوی کالاهای خارجی تهدیدمیشه، پایین تره. حتی خرید کالای خارجی می تونه براشون ارزش تلقی بشه. برای این گروه از مردم حمایت افراد مشهور از کالای ایرانی اهمیت بالاتری پیدا می کنه. مردم حس می کنن اگر خرید یک برند ایرانی برای یک فرد مشهور مفیده برای اون ها هم مفید خواهد بود. مردم برای اینکه خودشون رو به جایگاه افراد مشهور نزدیک تر کنن از رفتار اون ها الگو برداری می کنن.

4- هر کدام از افراد مشهور برای بخشی از بازار جذابیت دارن. حمایت افراد مشهور گوناگون، فرصت اغنای فکری بخش های متفاوت جامعه رو در خصوص حمایت از تولید داخلی فراهم می کنه.

5- حمایت فرد مشهور از خرید کالای ایرانی، توجه مردم رو از ضعف احتمالی کیفیتی کالاها منحرف و به سمت فرد مشهور جلب می کنه.


منبع 1

منبع 2


بازاریابی ، تولید داخلی ، حمایت از تولید داخلی ، تولید ملی ، حمایت از تولید ملی ، کالای ایرانی ، محصولات ایرانی ، برند ایرانی ، ملی گرایی مصرف کننده


نظرات  (۲)

۱۶ دی ۹۵ ، ۲۱:۰۳ احسان پروانه
سلام ، وبلاگ خیلی خوبی دارید ، موفق باشید

سلام با تبادل لینک موافقی؟؟اگه موافقی وبمو لینک کن و خبرم کن تا لینکت کنم.تشکر فراوان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی