حمایت از تولید ملی

میهن پرستی اقتصادی و حمایت از تولید ملی در ایران از منظر علم مدیریت بازاریابی

حمایت از تولید ملی

میهن پرستی اقتصادی و حمایت از تولید ملی در ایران از منظر علم مدیریت بازاریابی

راهکارهای علم مدیریت بازاریابی برای تقویت ملی گرایی مصرف کننده، تحریک تقاضا برای کالاهای تولید داخلی، افزایش میهن پرستی اقتصادی و حمایت از تولید ملی در ایران

بایگانی
آخرین نظرات

فراتر از حمایت از تولید ملی در آمریکا

يكشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۳۱ ب.ظ

نمونه های فراوانی از کمپین های تبلیغاتی در حمایت از تولید محلی وجود داره. حمایت از تولید محلی، گامی فراتر از حمایت از تولید ملی می باشد، که مردم رو دعوت می کنه که از محصولات و خدمات تولید شده در منظقه ی خودشون خریداری کنن. از این طریق، کسب و کارهای کوچک و محلی می تونن در مقابل رقبای بزرگترشون حمایت بشن.

احتمالا کسی که تصمیم می گیره از یک کسب و کار محلی خرید بکنه، مجبوره فداکاری هایی انجام بده. مثلا به کیفیت پایین تر، قیمت بالاتر یا تنوع پایین تر محصول رضایت بده.

ولی حمایت از تولید محلی دو نکته ی مثبت هم داره. اولا از نظر اخلاقی، شما زندگی عده ای رو حمایت می کنید که شاید بدون این حمایت، امرار معاش براشون سخت میشه.

ثانیا، حمایت از تولید محلی کمک می کنه بخش بیشتری از پولی که خرج می کنین، صرف بهبود منطقه ی خودتون بشه. با یه مثال بیشتر توضیح میدم. از هر 100 دلاری که در یه کسب و کار محلی درآمریکا خرج میشه، 68 دلار به همون منطقه برمی گرده، مثلا از طریق حقوق نیروهای بومی یا سهم اون منطقه از مالیات. ولی اگه همین 100 دلار در یک فروشگاه زنجیره ای خرج بشه، تنها 43 دلار به همون منطقه برمی گرده. هر چند این مثال در مورد آمریکاست ولی قطعا نقش حمایت از تولید محلی در ایجاد شغل و درآمد در منطقه کاملا قابل درکه. شغل و درآمدی که بعدا می تونه نصیب فرزند همون مصرف کننده بشه.


به عنوان مثال کمپین the 3/50 project یا پروژه ی سه-پنجاه یه کمپین حمایت از تولید محلی است که در سال 2009 در آمریکا شکل گرفت. هدف از این کمپین حمایت از کسب و کارهای مستقل محلی آمریکا است که بخاطر بحران مالی جهانی (2007/2008) تحت فشار بودن. ایده ی این کمپین این هست که، افراد متعهد بشن در ماه از 3 فروشگاه محلی خرید کنن. مبلغ کل خرید هم حداقل 50 دلار باشه. اگه فقط نصف شاغلین چنین کاری رو انجام بدن، سالیانه از این طریق، بیشتر از 42 میلیارد دلار درآمد به کسب و کارهای محلی در آمریکا خواهد رسید.


350


the 3/50 project


بازاریابی ، تولید داخلی ، حمایت از تولید داخلی ، تولید ملی ، حمایت از تولید ملی ، کالای ایرانی ، محصولات ایرانی ، برند ایرانی ، ملی گرایی مصرف کننده


نظرات  (۲)

بسیارعالی
۱۹ تیر ۹۶ ، ۲۰:۳۸ سید حسین سعادتمند
سلام.
ما شما رو دنبال کردیم خواهشا شما نیز ما را دنبال کنید
پاسخ:
مرسی که به سایت بنده سر زدید
با افتخار لینک شدید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی